Проект «Хмарні сервіси для
інтегрованої системи знань з біології»
Короткий опис проекту: Проблема: недостатній ступінь розробленості інноваційного методичного й інформаційного забезпечення процесу формування метакогнітивних знань учнів при вивченні шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
Мета проекту: розробка інноваційного методичного й інформаційного забезпечення окремих елементів процесу формування інтегрованої системи метакогнітивних знань учнів у процесі вивчення шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
Результат проекту: інноваційні дидактичні матеріали як невід’ємна складова сучасної системи практично орієнтованих навчально-методичних й інформаційних засобів успішного формування метакогнітивних знань і умінь учнів у процесі вивчення шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
Завдання проекту:
1) розробка й практична реалізація методики використання окремих хмарних сервісів (Tagul.com – для створення хмарин ключових слів, Loupe.com – для створення онлайн-колажів тематичних збірок візуальних образів об’єктів, що вивчаються, Jigsawplanet.com – для створення колажів зображень об’єктів вивчення шкільного курсу біології);
2)розробка засобів мультимедійного супроводу процесу формування в учнів метакогнітивних знань щодо використання інформаційно-комунікаційних, зокрема, хмарних технологій для мотивованого вибору власної освітньої стратегії;
3) створення елементів он-лайн середовища (персональних блогів/сайтів учителя, мережевих дослідницьких спільнот учнів/вчителів щодо реалізації тематики тощо) вчителя біології, спрямованого на фасилітацію процесу формування метакогнітивних знань і умінь учнів у процесі вивчення шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
Література:
1. http://www.library.biophys.msu.ru/LectMB/Lect03.htm
2. https://te-st.ru/2015/05/13/make-word-cloud-online/
3. http://cbslibrary5.blogspot.com/2014/09/10.html
4. http://online-collage.com/programms/
5. http://www.newart.ru/gal18.htm
Опис проекту
Назва
проекту
|
«Хмарні
сервіси для інтегрованої системи знань з біології»
|
Виконавці/ партнери/ проекту
|
Прищепа
Тетяна Анатоліївна
Кириша
Людмила Володимирівна
Гуч Марія
Леонідівна
Косенчук
Оксана Володимирівна
Кузьмич
Лариса Феофілівна
Прозапас
Тетяна Василівна
Захарчук
Ольга Михайлівна
|
Координатори
проекту
|
Марченко
Олена Михайлівна
|
Терміни
впровадження
проекту
|
12.09.16
- 23.09.16р.
|
Обгрунтування
проекту
|
Виявлена
проблема: недостатній
ступінь розробленості інноваційного методичного й інформаційного забезпечення
процесу формування метакогнітивних знань учнів при вивченні шкільного курсу
біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних
хмарних сервісів.
|
Мета
проекту
|
Розробка
інноваційного методичного й інформаційного забезпечення окремих елементів
процесу формування інтегрованої системи метакогнітивних знань учнів у процесі
вивчення шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів
педагогічно доцільних хмарних сервісів.
|
Цілі проекту
|
1) Розробка й
практична реалізація методики використання окремих хмарних сервісів
(Tagul.com – для створення хмарин ключових слів, Loupe.com – для створення
онлайн-колажів тематичних збірок візуальних образів об’єктів, що вивчаються,
Jigsawplanet.com – для створення колажів зображень об’єктів вивчення
шкільного курсу біології);
2) створення елементів он-лайн
середовища, зокрема
персонального блогу вчителя
біології, спрямованого на фасилітацію процесу формування метакогнітивних
знань і умінь учнів у процесі вивчення шкільного курсу біології за умов
практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
|
Основні
напрями
(компоненти)
проекту
|
Визначення проблеми і шляхів її вирішення
Складання плану роботи підгруп учасників проекту
Формування пошукових підгруп, розробка перспективних завдань і засобів їх
розв’язання.
Розробка продуктів проекту та їх розміщення
в особистому професійному блозі вчителя біології Прищепи Тетяни
Анатоліївни.
Захист проекту та презентація методично-інформаційних продуктів проекту
|
Заходи /
Завдання за планом дій
|
Підгрупа 1: .Косенчук
Оксана Володимирівна, Гуч Марія Леонідівна. Напрямок діяльності: створення
хмаринок слів до
теми "Клітина", Суцвіття", "Розділи зоології". Розробка методичних рекомендацій щодо їх практичного використання.
Підгрупа 2: Кузьмич Лариса Феофілівна, Прозапас Тетяна Василівна. Напрямок діяльності: створення
колажів зображень до теми
"Організм і середовище". Розробка завдань дидактичного
наповнення колажів.
Підгрупа 3: Кириша Людмила Володимирівна
Захарчук
Ольга Михайлівна. Напрямок діяльності: розробка пазлів до тем "Розмноження
тварин","Середовище існування", "Тканини тварин",
"Типи плодів","Різноманітність рослин". Розробка
завдань дидактичного наповнення пазлів.
Підгрупа 4: Прищепа Тетяна Анатоліївна. Напрямок діяльності:
Розробка й інформаційне наповнення персонального блогу та моніторинг професійного
використання його дидактичних матеріалів.
|
Очікувані
результати
проекту
|
Створення
інноваційних дидактичних матеріалів як
невід’ємної складової частини сучасної
системи практично орієнтованих навчально-методичних й інформаційних
засобів успішного формування системи метакогнітивних знань і умінь
учнів у процесі вивчення шкільного курсу біології за умов практичного
використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
|
Бюджет
|
Оплата за користування інтернетом
|
Додаткова
інформація
|
Хмаринки
слів
Хмаринка слів (хмара слів, або
зважений список, представлена (-ий) візуально) — це візуальне подання списку
категорій (або тегів, також званих мітками, ярликами, ключовими словами, тощо).
Зазвичай використовується для опису ключових слів (тегів) на веб-сайтах, або
для представлення неформатованого тексту. Ключові слова найчастіше являють
собою окремі слова, і важливість кожного ключового слова позначається розміром
шрифту або кольором. Таке уявлення зручно для швидкого сприйняття найвідоміших
термінів і для розподілу термінів за популярністю щодо один одного.
Навіщо ми
створювали хмари слів?
У будь-якому
завданні повинен бути сенс. Освоїти сервіси по створенню "хмар слів"
зовсім не довго, але з чого скласти ці хмари, що з ними робити далі? Як ці
хмари допоможуть
вирішувати завдання навчального плану?
Можливості використання хмари
слів у навчанні пов'язані, наприклад, з тим, що:
- в
хмару ми записали тему уроку, яку учні повинні визначити;
- просити
скласти пропозиції щодо визначеної теми, «хмара» виступає в якості опорного
конспекту;
- пропонували
дітям прочитати в «хмарі» головне питання, на яке необхідно знайти відповідь
протягом уроку;
- пропонували
скласти речення або розповідь, використовуючи якомога більше слів з хмари;
- повторили
основні поняття теми, що вивчається.
Це тільки деякі варіанти
використання "хмар тегів/слів". Кожен вчитель може додати до свого
арсеналу вправ найрізноманітніші ідеї.
Приклади використання
"хмар тегів" в навчальному процесі
Приклад 1. "Біологічна хмарка": під час узагальнення знань з
теми уроку «Клітина тварин» учні обирають поняття (підводять мишею -
відбувається збільшення терміну - активізація) та дають визначення або
пояснення до обраного тегу.
Створення
колажів
Ми бачимо використання колажів у навчальному процесі наступним чином:
- для візуального подання навчального матеріалу;
- як звіт про виконану роботу;
- дозволяє створювати ,переглядати результати, оцінювати;
- значно підвищує інтерес учнів до навчання в цілому, створює умови для розвитку дитини, а також активізує пізнавальну діяльність школярів.
Створення пазлів
|
|
Пазл (множина: пазли, пузлі; англ. jigsaw puzzle) — гра-головоломка, що виглядає як мозаїка,
яку потрібно скласти з безлічі фрагментів малюнка різної
форми. Є однією з найдоступніших іграшок, що розвивають логічне мислення, увагу, пам'ять, уяву. Пазли дуже корисні для розвитку мислення та пізнавальних здібностей людини. Розмноження тварин |
Склади пазл. Поміркуй,чи
зможеш ти:

- основні
типи розмноження.

-
різностатевих тварин і гермафродитів.

-
нестатеве і статеве розмноження тварин;
-
особливості зовнішнього і внутрішнього запліднення.

-
непрямий і прямий розвиток тварин.

- про життєвий цикл тварин.
Середовища існування.
Пригадай які:
- є середовища
існування тварин?
- пристосування
мають тварини до водного середовища?
- пристосування
мають тварини до наземно-повітряного середовища?
- пристосування
мають тварини до ґрунтового середовища життя?
- переваги над усіма
іншими має організм як середовище існування?
Тканини
тварин, їх функції.
- Які типи тканин є у тварин?
- Які особливості
будови та функцій епітеліальних тканин?
- Які є різновиди тканин внутрішнього
середовища? Які їхні функції?
- Які тканини забезпечують рухи тварин? Яка
їхня будова?
- Які функції
нервових тканин?
- Які тканини
рослин і тварин подібні між собою за виконуваними функціями?
Складіть пазл і виконайте завдання
1. Які типи плодів зображені ?
2. Наведіть приклади рослин, які мають такі плоди.
3. Вкажіть
різницю між сухими та соковитими плодами
Складіть пазл і виконайте завдання
1. Вкажіть назву рослини.
2. До якої родини належить рослина?
3. Назвіть основні ознаки даної родини.
4. Вкажіть систематичне положення рослини.
Складання даних пазлів і виконання завдань можна використовувати
при вивченні теми “ Різноманістність рослин ”.
Отже,
використання хмарних технологій дозволить нам вчителям, урізноманітнити
навчальний процес, зробити його ефективнішим, більш сучасним, що позитивно
вплине на мотивацію навчальної діяльності учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар