Педагогічний проект






Проект «Хмарні сервіси для інтегрованої системи знань з біології»
Короткий опис проекту:
  Проблема: недостатній ступінь розробленості інноваційного методичного й інформаційного забезпечення процесу формування метакогнітивних знань учнів при вивченні шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
  Мета проекту: розробка інноваційного методичного й інформаційного забезпечення окремих елементів процесу формування інтегрованої системи метакогнітивних знань учнів у процесі вивчення шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
  Результат проекту: інноваційні дидактичні матеріали як невід’ємна складова сучасної системи практично орієнтованих навчально-методичних й інформаційних засобів успішного формування метакогнітивних знань і умінь учнів у процесі вивчення шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
  Завдання проекту: 
1) розробка й практична реалізація методики використання окремих хмарних сервісів (Tagul.com – для створення хмарин ключових слів, Loupe.com – для створення онлайн-колажів тематичних збірок візуальних образів об’єктів, що вивчаються, Jigsawplanet.com – для створення колажів зображень об’єктів вивчення шкільного курсу біології);
 2)розробка засобів мультимедійного супроводу процесу формування в учнів метакогнітивних знань щодо використання інформаційно-комунікаційних, зокрема, хмарних технологій для мотивованого вибору власної освітньої стратегії;
3) створення елементів он-лайн середовища (персональних блогів/сайтів учителя, мережевих дослідницьких спільнот учнів/вчителів щодо реалізації тематики тощо) вчителя біології, спрямованого на фасилітацію процесу формування метакогнітивних знань і умінь учнів у процесі вивчення шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
Література:
1. http://www.library.biophys.msu.ru/LectMB/Lect03.htm
2. https://te-st.ru/2015/05/13/make-word-cloud-online/
3. http://cbslibrary5.blogspot.com/2014/09/10.html
4. http://online-collage.com/programms/
5. http://www.newart.ru/gal18.htm
Опис проекту

Назва проекту



«Хмарні сервіси для інтегрованої системи знань з біології» 
Виконавці/ партнери/ проекту




Прищепа Тетяна  Анатоліївна 
Кириша Людмила Володимирівна
Гуч Марія Леонідівна
Косенчук Оксана Володимирівна
Кузьмич Лариса Феофілівна
Прозапас Тетяна Василівна
Захарчук Ольга Михайлівна
Координатори
проекту

 Марченко Олена Михайлівна
Терміни
впровадження
проекту
 12.09.16 - 23.09.16р.
Обгрунтування проекту






Виявлена проблема: недостатній ступінь розробленості інноваційного методичного й інформаційного забезпечення процесу формування метакогнітивних знань учнів при вивченні шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
Мета проекту



 Розробка інноваційного методичного й інформаційного забезпечення окремих елементів процесу формування інтегрованої системи метакогнітивних знань учнів у процесі вивчення шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
Цілі проекту









 1) Розробка й практична реалізація методики використання окремих хмарних сервісів (Tagul.com – для створення хмарин ключових слів, Loupe.com – для створення онлайн-колажів тематичних збірок візуальних образів об’єктів, що вивчаються, Jigsawplanet.com – для створення колажів зображень об’єктів вивчення шкільного курсу біології);
 2) створення елементів он-лайн середовища, зокрема персонального блогу вчителя біології, спрямованого на фасилітацію процесу формування метакогнітивних знань і умінь учнів у процесі вивчення шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
Основні
напрями
(компоненти)
проекту  








Визначення проблеми і шляхів її вирішення
Складання плану роботи підгруп учасників проекту
Формування пошукових підгруп, розробка перспективних завдань і засобів їх розв’язання.
Розробка продуктів проекту та їх розміщення в особистому професійному блозі вчителя біології Прищепи Тетяни Анатоліївни.
Захист проекту та презентація методично-інформаційних продуктів проекту

Заходи / Завдання  за планом дій























 Підгрупа 1: .Косенчук Оксана Володимирівна, Гуч Марія Леонідівна. Напрямок діяльності: створення хмаринок слів до теми "Клітина", Суцвіття", "Розділи зоології". Розробка методичних рекомендацій щодо їх практичного використання.

Підгрупа 2: Кузьмич Лариса Феофілівна, Прозапас Тетяна Василівна. Напрямок діяльності: створення колажів зображень до теми "Організм і середовище". Розробка завдань дидактичного наповнення колажів.

Підгрупа 3: Кириша Людмила Володимирівна
Захарчук Ольга Михайлівна. Напрямок діяльності: розробка пазлів до тем "Розмноження тварин","Середовище існування", "Тканини тварин", "Типи плодів","Різноманітність рослин". Розробка завдань дидактичного наповнення пазлів.

Підгрупа 4: Прищепа Тетяна Анатоліївна. Напрямок діяльності: Розробка й інформаційне наповнення персонального блогу  та  моніторинг професійного використання його дидактичних матеріалів.
Очікувані
результати
проекту













Створення інноваційних дидактичних матеріалів як невід’ємної складової частини сучасної системи практично орієнтованих навчально-методичних й інформаційних засобів успішного формування системи метакогнітивних знань і умінь учнів у процесі вивчення шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
Бюджет



 Оплата за користування інтернетом
Додаткова
інформація





Хмаринки слів
Хмаринка слів (хмара слів, або зважений список, представлена (-ий) візуально) — це візуальне подання списку категорій (або тегів, також званих мітками, ярликами, ключовими словами, тощо). Зазвичай використовується для опису ключових слів (тегів) на веб-сайтах, або для представлення неформатованого тексту. Ключові слова найчастіше являють собою окремі слова, і важливість кожного ключового слова позначається розміром шрифту або кольором. Таке уявлення зручно для швидкого сприйняття найвідоміших термінів і для розподілу термінів за популярністю щодо один одного.
Навіщо ми створювали хмари слів?
У будь-якому завданні повинен бути сенс. Освоїти сервіси по створенню "хмар слів" зовсім не довго, але з чого скласти ці хмари, що з ними робити далі? Як ці хмари допоможуть
вирішувати завдання навчального плану?
Можливості використання хмари слів у навчанні пов'язані, наприклад, з тим, що:
-       в хмару ми записали тему уроку, яку учні повинні визначити;
-       просити скласти пропозиції щодо визначеної теми, «хмара» виступає в якості опорного конспекту;
-       пропонували дітям прочитати в «хмарі» головне питання, на яке необхідно знайти відповідь протягом уроку;
-       пропонували скласти речення або розповідь, використовуючи якомога більше слів з хмари;
-       повторили основні поняття теми, що вивчається.
Це тільки деякі варіанти використання "хмар тегів/слів". Кожен вчитель може додати до свого арсеналу вправ найрізноманітніші ідеї.
Приклади використання "хмар тегів" в навчальному процесі
Приклад 1. "Біологічна хмарка": під час узагальнення знань з теми уроку «Клітина тварин» учні обирають поняття (підводять мишею - відбувається збільшення терміну - активізація) та дають визначення або пояснення до обраного тегу.







Створення колажів
Ми бачимо використання колажів у навчальному процесі наступним чином:
  • для візуального подання навчального матеріалу;
  • як звіт про виконану роботу;
  • дозволяє створювати ,переглядати результати, оцінювати;
  • значно підвищує інтерес учнів до навчання в цілому, створює умови для розвитку дитини, а також активізує пізнавальну діяльність школярів.











Створення пазлів
Пазл (множина: пазли, пузліангл. jigsaw puzzle) — гра-головоломка, що виглядає як мозаїка, яку потрібно скласти з безлічі фрагментів малюнка різної 
форми. Є однією з найдоступніших 
іграшок, що розвивають логічне мисленняувагупам'ятьуяву. Пазли дуже корисні для розвитку мислення та пізнавальних здібностей людини.

Розмноження тварин

Склади пазл. Поміркуй,чи зможеш ти:
*        назвати:
- основні типи розмноження.
*        навести приклади:
 - різностатевих тварин і гермафродитів.
*        охарактеризувати:
- нестатеве і статеве розмноження тварин;
- особливості зовнішнього і внутрішнього запліднення.
*        порівняти:
- непрямий і прямий  розвиток тварин.
*        зробити  висновок
 - про життєвий цикл тварин.





Середовища існування.

Пригадай які:
  •  є середовища існування тварин?
  •  пристосування мають тварини до водного середовища?
  •  пристосування мають тварини до наземно-повітряного середовища?
  •  пристосування мають тварини до ґрунтового середовища життя?
  • переваги над усіма іншими має організм як середовище існування?

Тканини тварин, їх функції.

  •  Які типи тканин є у тварин?
  •  Які особливості будови та функцій епітеліальних тканин?
  •  Які є різновиди тканин внутрішнього середовища? Які їхні функції?
  •  Які тканини забезпечують рухи тварин? Яка їхня будова?
  •  Які функції нервових тканин?
  •  Які тканини рослин і тварин подібні між собою за виконуваними функціями?



Складіть пазл і виконайте завдання 
1. Які типи плодів зображені ?
 2. Наведіть приклади рослин, які мають такі плоди.
 3. Вкажіть різницю між сухими та соковитими плодами



Складіть пазл і виконайте завдання 
1. Вкажіть назву рослини. 
2. До якої родини належить рослина? 
3. Назвіть основні ознаки даної родини.
 4. Вкажіть систематичне положення рослини.
 Складання даних пазлів і виконання завдань можна використовувати при вивченні теми “ Різноманістність рослин ”.





Отже,  використання хмарних технологій дозволить нам вчителям, урізноманітнити навчальний процес, зробити його ефективнішим, більш сучасним, що позитивно вплине на мотивацію навчальної діяльності учнів.

Немає коментарів:

Дописати коментар